
Teammanager Informatievoorziening en ICT
- Hybride
- Tilburg, Noord-Brabant, Nederland
- € 7.705 per maand
- IV
Functieomschrijving
Wil jij als teamleider een sleutelrol vervullen in de digitale toekomst van de OMWB? Ben jij een ervaren en energieke professional met een scherpe blik op informatievoorziening, stevige leiderschapskwaliteiten en een duidelijke visie op IV/IC?. Én ben je in staat leiding te geven aan een team van hoogopgeleide specialisten? Dan zoeken we jou!
Jouw rol
Als teammanager ben je eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de werkzaamheden binnen jouw team. Je maakt resultaatafspraken met de medewerkers van je team, stuurt daarop en schept de randvoorwaarden om de beoogde resultaten te behalen. Daarbij is het versterken van een cultuur van samenwerking, omgevingssensitiviteit en ontwikkelingsgerichtheid essentieel.
Je team
Team Informatievoorziening (IV & ICT) is onderdeel van de afdeling bedrijfsvoering en richt zich op het beheren en versterken van de basis van de OMWB brede informatievoorziening, waaronder de doorontwikkeling van belangrijke OMWB-applicaties, Cloud-werkplekken en de (documentaire) informatievoorziening. Informatievoorziening krijgt meer en meer een prominente rol in de gehele keten en heeft als taak de data gedreven visie en I-visie van OMWB te waarborgen.
Jouw rol als teammanager IV
In deze rol stuur je een team aan dat opereert op het snijvlak van Bedrijfsvoering en Uitvoering. Het team IV bestaat uit diverse subteams waaronder Functioneel Beheer, Business Intelligence (management, analisten & engineers), Beheer Bedrijvenbestand, GIS/GEO en RPA. Met ongeveer 20 professionals werk je indirect aan een veilige en schone leefomgeving. Jij zorgt ervoor dat je team optimaal kan functioneren, je bevordert interne en externe samenwerking en stimuleert het gebruik van data in besluitvorming en procesoptimalisatie. Je werkt nauw samen met de FG en de CISO.
Jouw belangrijkste taken:
Leiden en ontwikkelen van de medewerkers van het team Informatievoorziening;
Stimuleren van datagedreven werken binnen het team en OMWB breed;
(Mede) verantwoordelijk voor het vormgeven van business procesmanagement en het doorvoeren van (digitale) innovaties in processen;
Verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van het meerjarige beleidsplan op het gebied van architectuur (-principes) en data-governance;
Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en onderhouden van nieuwe informatieproducten, bijvoorbeeld aan de hand van experimenten en pilots;
Opstellen de werkplanning voor team IV, prioriteren werkzaamheden en monitoren van de realisatie;
Inhoudelijk en financieel verantwoordelijk voor het contractmanagement van alle overeenkomsten met de verschillende leveranciers van ICT-diensten;
Bewaken van budgetten van het team IV de rol van budgetbeheerder;
Leiden van complexe en majeure IV projecten.
Vereisten
Wat breng je mee?
Voor dit werk heb je leidinggevende werkervaring en minimaal een academisch werk- en denkniveau nodig, bijvoorbeeld op het gebied van bijvoorbeeld Informatiekunde, of Business Information Management;
Je bent in staat om daadkrachtig en verbindend leiderschap te tonen.
Een ondernemende mentaliteit komt hierbij goed van pas, omdat je actief een relevant relatienetwerk onderhoudt.
Ervaring in een maatschappelijke, bestuurlijke en politieke omgeving is een pré.
Wat bieden we?
Bij de OMWB vinden we het belangrijk dat jij doet waar je goed in bent én dat je werk goed past bij je leven. Daarom bieden we je flexibiliteit, hybride werkmogelijkheden en volop kansen om je te ontwikkelen. De arbeidsvoorwaarden:
Een arbeidsovereenkomst bij de OMWB in de generieke functie Manager II;
Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week;
Salaris volgens schaal 13 van de cao SGO van maximaal € 7.705,- bruto per maand, afhankelijk van opleiding en ervaring;
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%;
Een laptop en telefoon van de zaak;
Flexibiliteit in werktijden en thuiswerkmogelijkheden;
Bekijk ook onze arbeidsvoorwaarden
Waarom kiezen voor OMWB?
Samen maken we een duurzame en maatschappelijke impact door met collega’s te bouwen aan een betere omgeving in de regio.
Onze gepassioneerde collega’s zijn trots op wat ze doen, en dat voel je. Samenwerken en vertrouwen staan centraal bij ons.
Wij vinden ontwikkeling erg belangrijk, en bieden daarom een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en de flexibiliteit krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Zo kan je verschillende opleidingen, trainingen en cursussen volgen, op basis van wat jij wil ontwikkelen.
We zetten jouw gezondheid en welzijn voorop: de OMWB organiseert jaarlijks meerdere activiteiten die bijdragen aan jouw fysieke, sociale en mentale welzijn en je kunt via het werk belastingvrij sporten.
We hebben een actieve personeelsvereniging met iedere maand een gezellige activiteit of borrel om jouw collega’s (nog) beter te leren kennen.
Solliciteren?
Heb je vragen over de vacature of wil je meer weten over de mogelijkheden binnen de OMWB? Neem dan contact op met Edwin van Dongen, afdelingsmanager Bedrijfsvoering, op telefoonnummer 06 - 52 85 74 89. Je sollicitatie zien we graag tegemoet via de button.
of
Bedankt voor je sollicitatie
Je sollicitatie is succesvol ingediend!