Overslaan naar content

Toezichthouder bodem

  • Hybride
    • Tilburg, Noord-Brabant, Nederland
  • € 4.811 per maand
  • TZ I - Bodem

Functieomschrijving

Wil jij een baan met impact, afwisseling en ruimte om te groeien? En wil je werken in een team waar jouw kennis ertoe doet en je écht het verschil kunt maken? Als toezichthouder bodem krijg je alle ruimte om je vakinhoudelijk te ontwikkelen, zelfstandig aan de slag te gaan en mee te bouwen aan een schonere, veilige leefomgeving.

Je komt terecht in een betrokken team, krijgt een goed inwerktraject en volop kansen om door te groeien. Geen dag is hetzelfde, en jouw inzet doet ertoe – voor inwoners, milieu en bestuurders.

 

Jouw rol als toezichthouder bodem: grip op de grond

Als toezichthouder bodem houd jij toezicht op grondwerkzaamheden en bodemsaneringen. Je controleert of wordt voldaan aan de wet- en regelgeving. Denk hierbij aan vragen als: Word de bodem schoon opgeleverd? Is er archeologisch onderzoek gedaan? Zijn er risico’s voor het milieu?

Je werkt aan uiteenlopende projecten, van woningbouw tot snelwegverbredingen, en houdt toezicht op duurzame toepassingen, zoals gesloten bodemenergiesystemen (GBES). Je voert toezicht uit op de gehele cyclus; van het begin tot het eind zorg jij voor het verminderen van risico's en zorgt daarmee voor een veilige leefomgeving.

 

Jouw belangrijkste taken:

  • Je bereidt het toezicht zorgvuldig voor: je verdiept je in het dossier, stemt af met collega’s, zoals vergunningverleners, en plant het toezicht in;

  • Je voert controles uit op locatie, zowel voor als tijdens de uitvoering van het werk. Je stelt de juiste vragen en durft door te vragen, zodat de voorbereiding, uitvoering en afronding op de juiste manier verlopen;

  • Je rapporteert je bevindingen procesmatig en sluit dossiers af, of zorgt voor passende opvolging richting handhaving;

  • Je schakelt met interne en externe belanghebbenden zoals vergunningverleners, juristen, gemeenten, aannemers en adviesbureaus.

 

Als toezichthouder ben je voor het grootste deel van de tijd aanwezig op kantoor in Tilburg en voor het andere deel voer je actief buiten toezicht uit. Je kunt deels thuis werken en bent flexibel met werktijden. Dit betekent dat je soms ‘s ochtends vroeg aanwezig moet zijn bij de start van bijvoorbeeld een saneringsproject.

 

Je team

Je komt terecht in een hecht team van acht specialisten. Samen verdelen jullie het werk, wisselen kennis uit en sparren jullie over complexe dossiers. Je werkt intensief samen met vergunningverleners, beleidsmedewerkers, handhavers en juristen. Extern heb je contact met stakeholders zoals gemeenten, opdrachtgevers en adviesbureaus.

 

Waar kom je terecht?

Bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant draag je bij aan een duidelijke missie: zichtbaar samenwerken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we met bijna 400 collega’s zo’n 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Wij werken in opdracht van de gemeenten en provincie en zijn verantwoordelijk voor: vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving. Dit doen we in ons werkgebied, dat loopt van Midden- tot West-Brabant en voor het bodemtoezicht bij SEVESO-bedrijven in geheel Noord-Brabant.

Vereisten

Wat breng jij mee?

We zoeken een professional met een stevige persoonlijkheid met goede communicatieve mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Je straalt natuurlijk gezag uit en kunt omgaan met weerstand, waarbij je ook je verantwoordelijkheid durft te nemen. Als de druk toeneemt bewaar jij de rust en ga je slagvaardig en integer te werk.

 

Jouw profiel:

  • Je hebt een hbo-diploma, bij voorkeur in de richting van Milieukunde, Bodem of GIS/Geo;

  • Je hebt bij voorkeur ervaring met grondwerk, toezicht of bodemsanering (bijvoorbeeld als milieukundig begeleider of vanuit de aannemerij);

  • Je bent leergierig, want de ontwikkelingen binnen het vakgebied staan nooit stil: je kennis, vaardigheden en competenties zullen altijd in ontwikkeling zijn;

  • Je bent enthousiast, energiek en beschikt over een gezonde dosis humor;

  • Je bent in het bezit van rijbewijs B.

 

Voldoe je niet volledig aan het profiel? Maar ben je enthousiast, leergierig en nieuwsgierig? Of heb je al wat meer ervaring en kun je ook een senior/coördinerende rol aan? Reageer dan ook! Wij kijken graag met jou naar de mogelijkheden.

 

Wat we jou bieden

Een afwisselende functie met maatschappelijke impact en ruimte voor persoonlijke én professionele ontwikkeling. Persoonlijke en professionele ontwikkeling vinden we belangrijk, dus daar bieden we ruime mogelijkheden voor.

 

Onze arbeidsvoorwaarden:

·         Salaris in schaal 8 of 9 (maximaal € 4811 o.b.v. 36 uur), afhankelijk van ervaring;

·         Individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris;

·         Pensioenopbouw via ABP;

·         Flexibiliteit: mogelijkheid tot deeltijdwerken en hybride werken;

·         Moderne werkomgeving met flexplekken, op slechts 400 meter van station Tilburg.

Waarom kiezen voor OMWB?

·         Samen maken we een duurzame en maatschappelijke impact  door met collega’s te bouwen aan een betere omgeving in de regio.

·         Onze gepassioneerde collega’s zijn trots op wat ze doen, en dat voel je. Samenwerken en vertrouwen staan centraal bij ons.

 

Solliciteren

Je kunt op deze vacature reageren t/m 2 mei 2025. De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 8 en vrijdag 9 mei.

Heb je vragen over de vacature, of wil je meer weten over de mogelijkheden binnen de OMWB? Neem dan contact op met: Ellen Walhout, teammanager bodem op telefoonnummer +31652857333 of met Irma van der Made, recruiter op telefoonnummer 0652857351

Even geen cv bij de hand? Geen probleem! Geef ons je naam en telefoonnummer Irma van der Made neemt contact met je op. Je kunt haar ook rechtstreeks bereiken via deze WhatsApp link.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar