Overslaan naar content

Teammanager klachten en handhaving

  • Hybride
    • Tilburg, Noord-Brabant, Nederland
  • € 7.417 per maand
  • K&H - Algemeen

Functieomschrijving

Wij zoeken een daadkrachtige leider met een sterk strategisch inzicht. Weet jij de balans te vinden tussen lange termijn juridische vraagstukken en direct ingrijpen bij incidenten in onze leefomgeving? Dan is deze functie als teammanager Klachten en Handhaving (K&H) iets voor jou! 

 

Jouw rol als teammanager klachten en handhaving 
In deze rol stuur je een team aan dat opereert op het snijvlak van juridische kaders en operationele handhaving. Het team klachten en handhaving bestaat uit  vier subteams: Klachten & calamiteiten, MilieuKlachtenCentrale & Receptie, Juristen en Repressief toezicht. Met ongeveer 35 professionals werk je dagelijks aan een veilige en schone leefomgeving. Jij zorgt ervoor dat je team optimaal kan functioneren, je bevordert interne en externe samenwerking en stimuleert het gebruik van data in besluitvorming en procesoptimalisatie.  

Jouw belangrijkste taken: 

  • Leiden en ontwikkelen van het team Klachten en Handhaving; 

  • Stimuleren van datagedreven werken binnen het team en organisatiebreed; 

  • Vertalen van wet- en regelgeving naar concrete werkprocessen en lange termijn verbeteringen; 

  • Optreden als crisismanager bij acute milieuproblemen en andere calamiteiten; 

  • Onderhouden van een relevant netwerk en afstemming met stakeholders, zoals gemeenten, provincie, andere omgevingsdiensten en veiligheidsregio’s; 

  • Eens per 9 weken vervullen van de 24/7 bereikbaarheidsdienst (2e lijns) voor calamiteiten. 

 Waar kom je terecht 
Als teammanager klachten en handhaving bij de OMWB draag je bij aan een duidelijke missie: zichtbaar samenwerken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we met bijna 400 collega’s zo’n 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Wij werken in opdracht van de gemeenten en provincie en zijn verantwoordelijk voor: vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving. Dit doen we in ons werkgebied, dat loopt van Midden- tot West-Brabant. 

 

Collega aan het woord 

“Geen dag is hetzelfde. De dynamiek met vier verschillende – maar wel samenhangende – deelteams is groot. De afwisseling van dicht bij de uitvoerende collega’s staan én meepraten over de organisatiekoers maakt de functie uitdagend.” 

Marc Evers – Teammanager Klachten & Handhaving 

Vereisten

Wat breng je mee 
Je bent een stevige, standvastige leider die een zeer divers team aan kan. Je weet hoe je weerstand overwint en mensen in beweging krijgt, zowel binnen je team als bij externe partijen. Met jouw scherpe inzicht en doortastendheid schakel je moeiteloos tussen strategische vraagstukken en operationele (crisis)besluitvorming. Je neemt je verantwoordelijkheid en durft beslissingen te nemen waar nodig. 

Dit staat op je cv: 

  • Ruime leidinggevende ervaring, bij voorkeur in een bestuurlijke of juridische omgeving; 

  • Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur in milieukunde, bestuurskunde, bedrijfseconomie of bedrijfskunde; 

  • Ervaring met handhaving en/of crisismanagement is een sterke pré. 

Een assessment maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.  

 

Wat bieden we 

Je komt terecht in een dynamische werkomgeving waar jouw leiderschap en visie bijdragen aan een betere leefomgeving. We kijken ook wat jíj nodig hebt. We bieden een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en waar je de ruimte krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Je kunt vertrouwen op een solide basis en tegelijkertijd mag je het initiatief nemen om nieuwe mogelijkheden te verkennen. Want wij geloven dat wanneer je om je heen kijkt, er kansen ontstaan. 

 

Arbeidsvoorwaarden: 

  • een salaris van maximaal € 7.417,- bruto per maand o.b.v. 36 uur (schaal 13 CAO SGO), inschaling afhankelijk van opleiding en ervaring; 

  • een individueel keuzebudget van 17,05 procent van je brutosalaris; 

  • deelname aan het pensioenfonds ABP; 

  • de mogelijkheid je werk flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken; 

  • een moderne kantooromgeving met flexwerkplekken op slechts vierhonderd meter van station Tilburg. 

 

Waarom kiezen voor OMWB? 

  • Samen hebben we de kans om een duurzame en maatschappelijke impact te maken in Brabant door met collega’s te bouwen aan een betere omgeving in de regio.  

  • Wij vinden ontwikkeling erg belangrijk, en bieden daarom een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en de flexibiliteit krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Zo kan je verschillende opleidingen, trainingen en cursussen volgen, op basis van wat jij wil ontwikkelen. 

  • Onze gepassioneerde collega’s zijn trots op wat ze doen, en dat voel je. Samenwerken en vertrouwen staan centraal bij ons. 

 

Solliciteren 

Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Richard Diependaal, afdelingsmanager Uitvoering, via r.diependaal@omwb.nl, of op +31(6)5285 7434. Je sollicitatie zien we graag tegemoet via de button!  

 

Even geen cv bij de hand? Geen probleem! Geef ons je naam en telefoonnummer, en onze recruiter Irma van der Made, neemt contact met je op. Je kunt haar ook rechtstreeks bereiken via deze WhatsApp link. 

of

Apply with Indeed onbeschikbaar