Overslaan naar content

Functioneel beheerder

Hybride
  • Tilburg, Noord-Brabant, Nederland
€ 5.247 per maandIV

Functieomschrijving

Functieomschrijving

Ben jij iemand die graag de leiding neemt binnen het team? Heb jij ervaring als functioneel beheerder en ben jij toe aan een volgende stap? Dan is de rol van ervaren functioneel beheerder bij de OMWB iets voor jou.


Vacature

Actuele, tijdige en betrouwbare informatie is van strategisch belang voor onze organisatie. Jouw belangrijkste taak is om de informatievoorziening naadloos aan te laten sluiten op de informatiebehoefte van onze collega’s. Je verdiept je in de processen en werkwijzen van vergunningverleners, toezichthouders en handhavingsjuristen. Als functioneel beheerder ben jij de schakel tussen de gebruiker, team informatievoorziening en de leverancier. In overleg met de collega’s voer je wijzigingen door in de applicatie (Rx.Mission), handel je vragen, meldingen en wijzigingsverzoeken af en communiceer je over nieuwe functionaliteiten en het juiste gebruik van de applicatie. Als ervaren functioneel beheerder ben jij op tactisch niveau bovendien hét aanspreekpunt voor de organisatie en de leverancier en medeverantwoordelijk voor de professionalisering van onze functioneel beheerprocessen. Een andere manier van werken (agile) staat hierin centraal.


Waar kom je terecht

Als functioneel beheerder bij de OMWB draag je bij aan een duidelijke missie: zichtbaar samenwerken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we met ruim 300 collega’s zo’n 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Wij werken in opdracht van de gemeenten en provincie en zijn verantwoordelijk voor vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving. Dit doen we in ons werkgebied, dat loopt van Midden- tot West-Brabant.


Team informatievoorziening

Functioneel beheer is onderdeel van team informatievoorziening. De afgelopen jaren investeerden we flink in onze informatievoorziening. En dat blijven we doen. Het team bestaat uit 21 gedreven collega’s. Naast het beheer van onze belangrijkste vakapplicatie (Rx.Mission) draagt het team zorg voor een veilige en moderne digitale werkplek, actuele en betrouwbare kerngegevens, vernieuwende data- en informatieproducten en efficiënte digitale medewerkers (RPA). Er wordt hard gewerkt, we staan altijd voor elkaar klaar en er is daarnaast ook genoeg tijd voor ontspanning.


Collega’s aan het woord

“Een van de mooie kanten van het vak vind ik dat je in gesprek bent met collega’s over het verbeteren van werk- en bedrijfsprocessen en dat je dit kunt vertalen naar aanpassingen in systemen. Je bent dus continu bezig met het beter laten functioneren van de organisatie.” – Henk Jan Perebolte, Adviseur informatievoorziening.


Wat breng je mee

Eisen:

  • Een afgeronde hbo-opleiding in een richting die aansluit op het vakgebied informatiemanagement (bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Bestuurskunde, ICT / Informatiekunde of IT & Business);
  • Minimaal 4 jaar ervaring als functioneel beheerder;
  • Je denkt in processen en procesverbetering en hebt affiniteit met informatievoorziening;
  • Je spreekt goed Nederlands, communiceert makkelijk en bent in staat om complexe vraagstukken eenvoudig en duidelijk over te brengen;
  • Je communiceert makkelijk en bent in staat om complexe vraagstukken eenvoudig en duidelijk over te brengen;
  • Je bent op de hoogte van landelijke ontwikkelingen op gebied van informatievoorziening;
  • Je legt makkelijk verbanden en hebt een sterk analytisch vermogen;
  • Je bent proactief en een kei in planmatig werken;
  • Je bent nieuwsgierig en jaagt verandering aan;
  • Je bent stressbestendig, werkt graag in een dynamische omgeving en durft richting te geven.

Wensen:

  • Kennis van de werkwijzen van vergunningverleners, toezichthouders en handhavers;
  • Ervaring met het beheren van een VTH-applicatie (Rx.Mission is een pré);
  • Kennis van of ervaring met zaakgericht werken;
  • Kennis van of ervaring met agile werken;
  • Kennis van of ervaring met het BISL framework.


Wij bieden:

  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur in de week, eerst met een jaarcontract wat we bij wederzijdse tevredenheid omzetten naar een vast contract;
  • Een salaris van maximaal € 5.247,- bruto per maand (schaal 10), afhankelijk van opleiding en ervaring en op basis van een fulltime dienstverband;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05 procent van je brutosalaris;
  • De mogelijkheid om jouw werkplek, tijden en dagen flexibel in te delen;
  • We vinden het gezellig als je op kantoor bent. We hebben een moderne werkomgeving op slechts vierhonderd meter van station Tilburg. Zie je jezelf hier al zitten?;
  • Een laptop en telefoon voorzien van alle benodigdheden.



Waarom kiezen voor OMWB?

  • Samen maken we duurzame en maatschappelijke impact in Brabant door met collega’s te bouwen aan een betere leefomgeving in de regio;
  • Wij vinden ontwikkeling erg belangrijk, en bieden daarom een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en de flexibiliteit krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Zo kan je verschillende opleidingen, trainingen en cursussen volgen, op basis van wat jij wil ontwikkelen;
  • Onze gepassioneerde collega’s zijn trots op wat ze doen, en dat voel je. Samenwerken en vertrouwen staan centraal bij ons;
  • We zetten jouw gezondheid en welzijn voorop: de OMWB organiseert jaarlijks meerdere activiteiten die bijdragen aan jouw fysieke, sociale en mentale welzijn en je kunt via het werk belastingvrij sporten;
  • We hebben een actieve personeelsvereniging met iedere maand een gezellige activiteit of borrel om jouw collega’s (nog) beter te leren kennen.


Solliciteren

Om de juiste match te vinden kan een assessment deel uitmaken van de sollicitatieprocedure. Heb je vragen over de vacature of wil je meer weten over de mogelijkheden binnen de OMWB? Neem dan contact op met Eric van Dijk, Manager informatievoorziening (013-2060169).

of

Apply with Indeed onbeschikbaar